Webdesign

responsive website

“Tegenwoordig is een website meer dan een online visitekaartje. Een website is het gezicht van uw organisatie en de perfecte basis van uw online activiteiten.”

Hoog tijd voor een high performance responsive website! Beschik jij over een website die niet mobielvriendelijk is? Ben jij dat bedrijf dat hoog in Google scoort dankzij goede reviews, maar vervolgens klanten misloopt dankzij een website die er op mobiel uitziet als een postzegel? Het lijkt me wel duidelijk dat het dan tijd is voor actie. Zorg ervoor dat je niet wegglijdt in de zoekresultaten. Zorg ervoor dat je nieuwe klanten niet misloopt tijdens de oriëntatiefase in de trein, op de bank, in de auto, tijdens het koken of op de wc. Hoog tijd voor een high performance responsive website!

Een responsive website houdt in dat je website automatisch schaalt met het apparaat dat de bezoeker op dat moment gebruikt(dus niet verkleind). Omdat Google waarde hecht aan gebruiksvriendelijke websites, worden responsive websites hoger in de zoekresultaten geplaatst. Wij geven je de belangrijkste redenen om over te stappen op een responsive website.

1. GOOGLE WAARDEERT HET
Sinds april 2015 waardeert Google het gebruik van responsive websites beter. Een responsive website zal in mobiele zoekresultaten beter scoren. Bovendien zal ook je bezoeker jouw website beter bedienen wat resulteert in hogere verkopen of conversie!

2. LAGER BOUNCEPERCENTAGE
Als een bezoeker op jouw website komt en vervolgens meteen weer terug gaat naar de zoekresultaten zal Google dit zien als een ontevreden bezoeker. Logisch toch? Vergelijk het met een kledingwinkel: Als je binnenstapt en je vindt niet wat je zoekt, dan ga je naar de volgende winkel. Omdat een responsive website voor een prettige ervaring zorgt zullen bezoekers eerder vinden wat ze zoeken en zullen minder bezoekers de website direct verlaten.

3. MAKKELIJK TE ONDERHOUDEN
Een responsive website schaalt zich automatisch naar ieder schermformaat. Dat is extreem handig, ook voor het onderhoud van je website. Pas je iets aan in je systeem, dan pas je het voor alle systemen aan! Dat bespaart dus weer
tijd, en dat is weer kostenefficiënt.

4. HOGERE CONVERSIE
Met een responsive website wordt jouw bezoeker beter geholpen. De bezoeker vindt sneller wat hij zoekt en zal minder drempels hebben om tot actie over te gaan.

  • Meer dan 60% van de mobiele gebruikers zal direct de website verlaten als ze niet meteen inhoudelijk kunnen zien waar ze naar op zoek zijn.
  • Wanneer men wel een positieve ervaring heeft, is er bijna 70% meer kans op conversie!

5. CONCLUSIE
Uiteindelijk heeft een responsive site dus maar één doel, en dat is het verbeteren van de gebruikservaring van je bezoeker. Natuurlijk wil je in het verlengde daarvan een maximale conversie uit je site halen. Je zult namelijk een stuk beter kunnen concurreren. Wacht dus niet langer met een responsive website.

HANDIGE TOOLS OM JE WEBSITE TE CHECKEN
Gelukkig laat Google je niet helemaal aan je lot over. Via verschillende documentatie en handige tools om te checken of je website voldoet aan de nieuwe eisen, helpen ze je op weg.

  1. Check via de gratis tool van Google of je website mobielvriendelijk is.
  2. Analyseer de inhoud en snelheid van je website via Googe PageSpeed.